Delegowanie pracowników – co trzeba o tym wiedzieć?

Coraz częściej słyszy się, że pracownicy różnych firm wyjeżdżają w delegację – czyli w podróż służbową, odbywaną na polecenie pracodawcy. Może to być oczywiście podróż do innego miasta czy do innego kraju – zawsze jednak wiąże się z opuszczeniem na jakiś czas placówki, w której normalnie działa dana osoba. Pracownik wyjeżdżający w delegację zostaje oddelegowany do wykonania jakiegoś zadania i na ten czas wysłany gdzie indziej. Delegowanie pracowników za granicę staje się coraz popularniejsze. Co warto wiedzieć na ten temat?

 

Zasady delegowania pracowników

 

Wielu osobom wydaje się, że delegowanie pracowników jest proste i że będąc w takich delegacjach podlega się tym samym prawom, co w czasie wcześniejszej pracy w danej firmie. Jest nieco inaczej, ponieważ pracodawca wysyłający pracownika w delegację musi się trzymać konkretnych przepisów, związanych czy to z wynagrodzeniem czy z czasem pracy. Jest to jednak ogromna szansa dla osoby zatrudnionej, by powiększyć swoje kompetencje, a dla pracodawcy by zyskać lepiej wykwalifikowanego pracownika i przedstawiciela w innym kraju. Kogoś, kto na miejscu dopilnuje interesów firmy. 

 

Czym jest Inicjatywa Mobilności Pracy?

 

Inicjatywa Mobilności Pracy to polska organizacja społeczna, której celem jest promocja mobilności pracy i przeciwdziałanie dyskryminacji pracowników delegowanych oraz ich pracodawców. Zostając członkiem tego stowarzyszenia, można być na bieżąco z kwestiami prawnymi i dowiedzieć się jak najlepiej zadbać o bezpieczeństwo oraz interes swojej firmy, a także pracownika. Prócz możliwości uczestniczenia w warsztatach i skorzystania z wiedzy specjalistów, członkowie zyskują również pomoc w przypadku dyskryminacji pracowników i pracodawców poza granicami naszego kraju.